Tack Jan...!!

Efter i söndas när jag och Patrik palra oss i väg till Alianskyrkan där Jan predikade så har jag blivit så glad.
Han talade direkt mot mig han sa det jag behövde höra just nu att Gud kan ändra på oss inga problem det är aldrig kört som jag länge har känt men Jan sa att det inte var det och det behövde jag höra...

Så nu har jag börjat lässa barnenes Bibel jag lässa har ni hört jag med mina svårigheter att både lässa och skriva har börjat läss frivilit också.
Jag kan inte tro att jag säger deta men det är facktist kul att lässa.
Det tänker jag fotsätta med ett bra tag till som jag inte har något jobb.
Man kan lära sig så mycket av det som kan vara bra att ha senare i livet när man har fått jobb.

Jag har också blivit Växtverksledare och ska holla en lextion om orgentering (karta & kompass) det ser jag också fram i mott det är mycket att läss men tar man bara det lungt så hänger jag nog med där med.
Om inget anat så lär jag mig om karta & kompass och det är ju bra att kuna när man är scout.
Så jag får väll se vem som kan mässt sen när jag har holt i min lextion.

Så nu vill jag bara säga att jag ser allt från ett anat holl och vet att Gud kommer att hjälpa mig att få ett jobb när den rätta tiden är ine och det rätta jobbet till des kan jag lässa hans ord så kanse han talar om för mig vad jag ska jobba med rästen av livet det längtar jag efter.

Tack Jan för att du öppna mina ögon så att jag såg det utan dig hade jag bara sutit här hemma och depat enda tills att jag fått ett jobb och pengar men jobb och pengar är inte allt.
Jag är så glad att du sa det till mig jag vet att det kommer från Gud men det var ur din mun det kom så nu vill jag bara TACK dig så mycket för det...

Kram på er alla där ute....

RSS 2.0