Första lördag kvällen i Norge....!!!

Det har hänt ganska mycke dena vekan..
Det burja med att jag åkte till Norge i en by som hetter Drammen det är mer som en stad men ja ja..
Det var ganska jobbit men jag var ganska besstämd att jag skulle hit..
Jag kommer att få så mycke erfaren het men frågan är vad gör man på sin fritid man är ju ganska tröt en då i både kropp och själ..
Jag jobbar ju somm bagare så det gäller att stå och gå en del och det gör man ju inte i skollan så det är rätt jobbit att bara börja jobba så här..
Språket är ju inte det samma som hemma så jag har ju fått en del problem där med som ni säkert förstår..
Men jag kan ju säga att jag kan hella deras gllas sortimänt utan till nu det tog mig två dar sen kunde jag den..
Men sen är det så mycke jag måsste lära mig som inte är det samma som hemma i sverge men det är en del saker jag ska ta till sverge...
Om ni vill veta vad det är så får ni vännta först ska jag komma hem..
Min lilla älskling är på läger och jag är här i Norge och inte ha något att göra men men..
Jag ska la kuna tackla det med..
Men just nu käns det tugt men en sak som gör det litte lättare är att jag har fått hjälp att få in tv4 på svenska på mitt rum fatta att jag är nöjd allså...
Några som jag vill skriva lite exstra om som jag saknar så:

Zandra: Med henne prattar jag om allt nästan alltid och nå bara några gånger i veckan..
Jag saknar henes lende och skrat. Jag blir så gllad när jag ser henne jag vill ha henne här man det har jag inte..
Jag vill inte ha en bit av Zandra jag vill ha allt jag kan få.

David: Zandras pojckvän jag fattar inte det men jag saknar hans kommentarer och han lömska utsende. 
David kommer alltid en bonde för mig..

Anna: Hon bor ju i skåne men just dena heljen så var hon hemma och inte jag fatta att man vill hem då jag har kännt henne så länge och jag vill bara träffa henne i gen och nu skulle hon komma hem nästa gång hon kommer hem ska jag vara hemma..
Anna är min ängel så det så hon är min..


Klas: Min lilla kat säger inte så mycke men betyder en del för mig. Han är lite märklig han kommer hem till min älskling och mig och holler oss sälskap en stund sen går han. 
Klas den sötaste katten man kan ha...

Patrik: Min älskling klart jag saknar honom såm bara den just nu skulle jag bara villja vara vid hans sida han betyder så mycke för mig. Jag önskar att jag få holla om honom för det vill jag och pussa på honom han är mitt guld mitt hjärta..
Jag vill bara ligga i Patriks armar och känna mig tryg som alltid i hans armar...

SAKNAR DIG SÅ ÄLSKLING....!!!!!




  

Ont ont...

Två hella arbets dar och jag tror min kropp exploderar...
Framför allt mina föter dom verker som bara den men det ska dom väll göra efter två hella arbetsdar...
Så just nu skulle det sitta fint med ett fott bad och fott marsas..

till alla som vill till Nore och jobba kan jag säga att det blir inte helt lätt språket är inte det samma...
Ni ska få lite ord av mig som gör det litte lättare elller mer till Norg män...

            Melis = Florsocker
 Eggehitte = Ägg vitta
 Hvetemel = vetemjöl
Platta = Plåt
  Rug = Råg
      Vann = Vatten


Det är några av det ord jag har lärt mig på dom här två dagarna en så länge vänta bara det kommer fler ord....
Men mitt arbbetet går inte licka lätt som hemma så min fart blir där efter som jag inte fattar vad som står och vad jag ska göra...
Jag känner mig som en snigel...

I dag har jag ätit kål stuvnig å det var bara så gått det låter inte så gått jag var också skeptisk till en burjan man gud va gått det var...
Ni som vet vem jag är kan komma hem till mig och få provsmanka det en dag...
(Kontrolera bara att jag är hemma ock att jag har allt hemma så att jag kan göra det till er eller till dig...)
Sköt om er...
Och va snälla mot varandra man vet inte vad man har fören man har förlorat det....




NORGE...!!

I dag skriver jag från Norge..
Jag har åkt mer en fem timar i bil för ha kommit hit...
Just nu siter jag på mitt rum och tar i gen mig eftter allt åkande..
I morgon burjar jag jobba på Condelika kl. 8.00 som bagara & konditor.



Vi var där och kollade lite i dag men i morgon så smäller det jag vet inte vad jag tycker om det allt är så nytt för mig..
Men jag tror att jag kommer att klara av det med datorn och internät på rummet så går det säkert bra..
Klart att jag ska ut på stan också men i dag orkar jag inte det..
Just nu vill jag bara att min älskade Patrik jag lämnade hemma ska skriva en rad till mig så jag får höra av honom lite medans jag är här..

Jag fattar inte att jag ska klara mig utan skollan och alla mina väner i 5 vekor.
Men alla här var så hjälp samma och snälla så det ska nog gå men det blir jobbit ett tag inan jag har kommit in i det..
Rumer var ju inte så stort som jag hade hopats på men men....
Jag har en del läxor och anat att syselsätta mig med så det funkar.
Ne nu ska jag sluta för dagen men jag kommer till backa i morgon och skriver lite då med jag har ju inte så mycke annat att göra i 5 veckor...  

Light...!!

För er som inte vet vad Light är så kan jag talla om för er att det är ett skönt ungdomsmöte jag var på i Varnhem.
Bra musick och skön miljö att vara på en lördag kväll.
Jag var där med min pojkvän och hans bästa vän men min kära Anna var inte där jag saknar henne så.
Men jag vet att hon kommer hem och hälssar på mig snart.


Men nu är det bara en vecka kvar tills jag drar till Norge på APU lite räd eller vad man ska säga.
Men jag har pratar med de och det verkar bli bra.
vakert och käleksfult öga
Men mitt största problem är att jag kommer att sakna mina väner och min kära kille som jag älskar så mycke men jag ska bitta i hopp.
Det kommer att gå bra. Jag ska ju åka hem och umgås med honom.

 None

Norge...!!! Del1

Livet har sina goda stunder i bland märker man dom inte förns dom är över.
Nu är det bara två veckor kvar tills jag ska till Norge och ha min APU ska la bli kul hoppas jag men jag vet inte är lite skraj för det.
en karta över norge
Åka till ett anat land och lära sig massa ny saker.
Slipa skollan ett tag men problemet är att jag gilla att gå i skolan.
Men det är ett steg i mitt liv som jag moste göra.
Det blir nog rolit när jag väl kommer ditt men just nu är jag skit nörvös just nu.
Kommer att sakna Zandra, David, Mamma, Pappa, Leo min bror..
Men sit men inte minst min älksde Patrik..
Kommer gråta monga nätter men så får det vara.
Man får tänka på det tiden som har gått och den tiden som kommer...
två meniskor

RSS 2.0